Födelsedagskort

Jag sökte lite tips på nätet på födelsedagskort förra veckan innan jag skulle tillverka ett eget. Då hittade jag en modell som kallades "double slider card". Jag kollade lite youtube-klipp och gjorde sen ett eget.
 
Såhär såg det färdiga kortet ut:
 
 
När man drar i röda bandet så kommer papper ut både uppe och nere på kortet.
 
 
Jag var mycket nöjd med kortet, men tyvärr höll inte konstruktionen! Det gick bra ända tills födelsedagsbarnet skulle dra i bandet, då fungerade det inte längre, så det var ju verkligen synd!
 
Jag hade silkespapper innuti som skulle "glida" bra, men det är ju inte så hållbart, så det var där det gick sönder. Nästa gång skall jag testa med smörpapper inne i kortet och se om det lyckas bättre :)
 
 

Kommentarer
Postat av: HeidiA

Oj, vad knepigt! :) Borde pyssla ett åt mig nu, det där kunde vara uppskattat att göra i skolan nån dag!

2013-01-09 @ 08:37:25
Postat av: HeidiA

Jag var tvungen att kolla på youtube nu på direkten ;) I den film jag kikade på användes plastpåse som "glidmaterial". http://www.youtube.com/watch?v=YDyVZCdenHQ Tänkte bara tipsa :)

2013-01-09 @ 08:49:43
Postat av: Ciz

Oj tack så mycket Heidi! På klippet som jag kolla så såg e ut som silkespapper, men he va ju nog ett dåligt alternativ, fö he je ju verkligen svagt! En plastpåse måst ja helt klart test om ja lagar ett till! Men test lag ett!

2013-01-09 @ 21:22:39
URL: http://tiilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0