Redigering

För ett år sedan fick vi denna fina tavla när Ronja föddes:

Detta projekt har jag skjutit på framtiden eftersom man skall ha en bild från varje månad, upp till ett år, så då kunde jag vänta tills hon fyllt ett. Nu har hon plötsligen gjort det och idag tog jag mig i kragen och fixade tavlan.

Det knepiga var...

...att välja endast EN bild från varje månad

...att bilden skulle passa i en ruta som är 4*4 cm

...att förstå sig på fotoredigeringsprogrammet som jag använde

 

Slutligen tog det ca 1,5 h innan jag riktigt hittade rätt teknik i photoshop, men när jag väl fattat det, så tog det bara en halvtimme att fixa det!

Jag har i alla fall lärt mig något nytt idag :)

 

 


Kommentarer
Postat av: V.

Man lär så länge man lever ;)

... men jättefin blev den!

Ses!

2011-09-26 @ 16:52:26
URL: http://vform.blogspot.com
Postat av: A-C

Jag såg den där ramen på Perfect Home visningen igår! Den e verkligen fin! (och dyr!)

2011-10-05 @ 20:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0