En till...

...klänning!

Jag har haft en lång paus med virkningen nu och istället började jag sy en till klänning. Tydligen kan jag inte vara utan projekt :)

Mönstret till denna kommer från tidningen Ottobre.

 

Jag har ändrat modellen lite genom att lägga fickor istället för en applikation. På axlarna skall det också vara "fluff", men jag tycker användningstiden blir längre om man kan flytta knapparna och förlänga axelbanden istället.

Ungefär såhär såg den ut i tidningen:

 

Tyget köpte jag på eurokangas bland restbitarna, så totala kostnaden för klänningen blev mindre än 5 euro.

 

 


Kommentarer
Postat av: V.

Va duktig du e!

Så fin lillan ska bli :O)

2011-02-16 @ 20:18:42
URL: http://vform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0