Hjärtekorgar

Nu i juletider så tycker jag det är så roligt med allt pyssel som man kan göra med eleverna. Med lite julmusik i bakgrunden i klassrummet så blir det extra trevlig atmosfär i rummet :)

I fjol gjorde jag hjärtekorgar av olika modeller med de äldre eleverna. Dessa är några exempel som jag gjorde i samma veva:

Lite nyare variant istället för den klassiska rutade.

 

I källaren har vi kopplat in golvvärmen nu så det är riktigt varmt och skönt på golvet, allt verkar fungera bra. Men tyvärr har jag själv känt mig lite halvkrasslig så P har jobbat ensam de senaste dagarna. Det känns som en förkylning är på väg men förhoppningsvis bryter den inte ut nu när jag vilat och tagit det lugnt.

Eftersom jag ju inte kunde vara helt sysslolös så påbörjade jag ett projekt med månaderna. Jag tänker laminera månaderna och lägga dem på anslagstavlan i skolan bredvid veckodagarna som jag gjorde för någon tid sedan. Efter nyår tänkte jag "nöta in" månaderna med eleverna.

 

Och om inga månader fastnar i minnet så har vi i alla fall fina färger på väggen :)

Storleken är nästan 60 cm i diameter.

 


Kommentarer
Postat av: Heidi

Har du skrivit månadernas namn? Snygg handstil! :) ...konstigt, i mitt huvud går månaderna i motsatt riktning, alltså motsols...?? Samma sak med veckodagarna! :)

2009-12-10 @ 15:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0