Plåttak

Nu har vi plåttak på större delen av huset. Inte riktigt klart ännu men framåt går det, och snyggt blir det. Dessutom har jag hört att det håller bra mot eventuella regnskurar :)
Kaffet kokas i flera bryggare för att räcka åt alla byggare och även andra kaffegäster. Därmed var min uppgift avklarad för dagen, om de inte blir torra i halsen ännu förstås. Det brukar de nog bli innan arbetspasset är avslutat!

Sista lediga veckan innan skolan börjar har nu inletts, men nu är jag ju inte arbetslös längre i alla fall. Känns skönare att ha ledigt då man  får betalt för det, konstigt nog! Många skoltankar cirkulerar i huvudet och veckan är redan fullbokad i alla fall. Bland annat en pensionärsdag skall jag hinna förbereda och funktionera på och så tänkte jag hinna besöka några fotbollstjejer. Både större och mindre fotbollstjejer skulle jag vilja hinna med, men vi får se hur det går!




Ungefär såhär stor hög med skolböcker finns på bordet...


Kommentarer
Postat av: Johanna & Alva

Jisses, vad tiden gått! Du har ju inte hunnit komma och umgåtts med oss någon dag ännu...

2009-08-04 @ 10:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0