Vikariat, slöjd och fotbollsmöte

Idag har jag som sagt varit i Kåtnäs och "värmt upp" lite inför starten på nya jobbet. Även om jag inte hade de ämnen som jag sen kommer att ha var det roligt att träffa alla elever och bekanta mig lite med det hela. Fick chansen att prata lite med hon jag skall vikariera för också, speciellt i slöjd vill jag gärna veta vad allt de redan gjort.

Nu har hjärnan satt igång och börjat fundera på allt vad man kan göra i slöjden med eleverna och nu just känns det som att idéerna är många. Det är ju bra men då gäller det också att börja verkställa det ena och det andra, skaffa material så det räcker och veta vad allt som finns att tillgå på skolan. Jag tror det är bäst att bara "pyssla på" första veckan så kan man köra igång något större projekt efteråt då allt börjar klarna.

Nu sitter jag i Finby och väntar på att klockan skall bli sju så jag får fara på möte till Logen. Tråkigt fotbollsmöte som jag känner mig tvingad att gå på. Men åtminstone brukar vi få kaffe där :)

Som det ser ut nu så skall jag åka en sväng till övermark i mårn och se hur slöjden fungerar där. Än så länge har jag ingen annat jobb tills i mårn men kvällen e ju ung!

Bajbaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0