Lugnt och juligt

Det har varit en ganska intensiv vecka med aktiviteter från morgon till kväll. Bland annat har jag äntligen fått klart alla dörrkransar jag tänkt göra och alla tre granrisbockarna. Min saknar ännu belysning men det kanske jag tar itu med i morgon.

I torsdags hade vi ett väldigt lyckat julfest i skolan och alla verkade nöjda. Höstterminen avslutades igår och för att fira jullovet så var skolans personal på middag. Det var en väldigt lyckad middag med mycket god mat och sällskapet på gott humör.

Idag har vi julstädat och fixat och grejat HELA dagen. Granen är in och allt är jättefint och mysigt. Som avslutning på denna dag blir det bastubad och efter det bänkar vi väl oss med glögg och ser på dansbandskampen. Känns som man blivit lite gammal när man erkänner att man sitter hemma en lördagkväll och ser på dansbandskampen men så är i alla fall fallet :)

Här är kransen som hänger bredvid min dörr:


Igår flyttade en ny tomte in hos oss. Det är mormor som har gjort den:


En annan tidig julklapp hämtade vi i onsdags, nämligen en ny säng. Vi bestämde att vi inte skall köpa några julklappar till varandra utan köpa något gemensamt istället som vi behövde. Så då blev det en skön säng!

Trevlig kväll på er alla!

Kommentarer
Postat av: Cia

Va mysigt! Jadu, vi å kolla Dansbandskampen igår.. saat bänka häjla familjen sjenn å skåda :) Skit bare att Lars-Kristerz vann...

2008-12-21 @ 12:18:45
URL: http://ceciliahenrika.blogg.se/
Postat av: Anna

Jättefint! Å jo vi å kolla på dansbandskampen... :) Bra underhållning, men jag halder me Cia att e va synd att Lars-Kristerz tog häim spelet!

2008-12-21 @ 12:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0