Syhörna

Efter julen åkte vi och köpte en försenad julklapp till mig, så nu har jag en ny symaskin. Den har många funktioner att testa så nu håller jag på och syr lite småsaker och samtidigt lär mig använda maskinen.
 
I mellandagarna ordnade vi också här hemma så jag har en egen syhörna. Där jag hållit till tidigare började det bli lite trångt, och då vi hade en hel bänk som står oanvänd så passade det bra att jag flyttade sygrejerna dit. Bänken var tidigare högre upp, men nu har Patrik flyttat den till arbetsvänlig höjd.
 
Innan vi började renovera i huset såg samma hörna ut såhär:
 
 
Känns inte så mysigt när man ser på bilden!
 
Här sitter jag nu:
 
 
En stor fördel med denna arbetsbänk är att jag kan ha fram båda mina maskiner, vilket jag ofta har om jag syr kläder i trikå.
 
 
Det gamla syskådet var min farmors, och en del av förvaringen hänger nog med än!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tric

Åh, jag sku vill ha en overlockar å! I å för sej så sömar ja nu itt så mycthy men jag tror ju att ja kanske sku jier a oftan å att e sku var fiinan om jag had in tåli. :)

Å skönt med egen sybänk! Tycker e så jobbit att släp fram symaskin tå jag behöver an men månne ja itt får rum me en syhörna i huset sedan...

2013-01-14 @ 13:38:53
URL: http://trickalis.blogspot.com
Postat av: V.

Grattis ti nymaskinen o hörnan :)
Hur fint o praktiskt som helst!

2013-01-14 @ 14:23:25
Postat av: Ciz

Tric: Ja månne du int få en egen syhörna på nya stället :) Overlockaren je no verkligen bra, speciellt tå man syömar i trikå. Jag hadd förmånen att "ärv" hisin männ, annars sku ja knappast ha nain heldär!

2013-01-17 @ 21:20:51
URL: http://tiilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0