Tunika

Tidigare (här) sydde jag en klänning av det blågröna uggletyget och för någon vecka sedan så gjorde jag en tunika av den andra tygbiten.

Jag gjorde en modell med bredd mudd nertill, och breda muddar i ärmarna. Halsringningen är singoalla-modell, men det syns inte så bra på dessa bilder.



 

Jag gjorde en modell som hon lite skulle kunna växa i, men jag är nog inte riktigt nöjd. Tyvärr kommer det att bli för snävt runt armarna ganska tidig verkar det som, men så går det väl när man improviserar och inte har något direkt mönster. Hon får väl använda den aktivt nu istället när den passar!

 

 


Kommentarer
Postat av: V.

SÅ FIIN :O)

En ide´ sedan ...

Sväng på tunikan och klipp av under armarna,

till en kjol, mudden blir då linning!

2012-08-11 @ 16:17:21
URL: http://vform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0