Pimp my matstol

Innan jul "grävde" jag fram en gammal matstol hos mina föräldrar så att Ronja kan sitta i den när vi kommer dit. Stolen är 36 (!!!) år gammal och har använts av flera av mina kusiner och av mig och min bror.

Originalt hade den bruna lädersitsar, men det har för ca 20 år sedan blivit förnyat med en ljus, blommig vaxduk.

Nu, 20 år senare, var det igen dags för en förändring. Jag köpte en tygvaxdux, som är lätt att torka av men inte så hal heller.

Först brun läder, sedan vaxduken och nu orange:

 

Jag sydde ihop den först och det sista stiftade jag fast:

 

 

 

Nu ser stolen ut såhär:

 

Mycket fräsig!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj, vilken cool retro stol! Å kva hon ska ratt å durr på i hande:o)

2011-01-11 @ 17:03:47
Postat av: Eva B

Snygg..va händi do e!! Mommos å moffa har en sånde åt J och N å .. å oj va dem ha sita mang tiimar i andi stolan å tjööd ti Åland å Åbo :)

2011-01-11 @ 17:11:39
Postat av: Anna

Nu förstår jag varför ni reagera på tygtavlor shenn ;) Fin stol!

2011-01-11 @ 20:10:21
Postat av: Ciz

Tack!



Eva: Kanske R kommer ti vörå i körandes nain dag tå on buri siti i an :)



Anna: Ja, e va lite bekant tyg :)

2011-01-13 @ 12:15:53
URL: http://tiilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0