Nästa projekt

Nu är pingvinen klar men den blev mindre lyckad så det blir ingen bild. Jag använde lite för stor virknål, så jag tycker att de vita ögonen blev för "glesa". Den ser ojämn ut... Nåja, kanske jag lärde mig något. (Men storleken på virknålen tycker jag är en hel vetenskap, så det kan nog bli fel fler gånger.)

Nu skall jag starta projekt nya converse. Problemet är bara att jag måste improvisera för att få dem en modell större i storlek. Dessutom tänkte jag ändra lite så att de blir bättre passform kring vristen. Detta tror jag inte är något större problem att fixa, men problemet är att göra två likadana! Jag måste nog försöka skriva upp hur jag gör så kanske jag får dem lika, eller så virkar jag två parallellt med varandra...

Hittade snäppet snyggare också när jag googlade, men de har jag inget mönster till.

Genom försök och misstag kanske jag får något liknande gjort!

Och denna gång i rosa naturligtvis :)


Kommentarer
Postat av: V.

Det klarar du galant :O)

Lycka till!

2011-01-09 @ 13:58:35
URL: http://vform.blogspot.com
Postat av: TricKalis

Jo, det där med storleken på virknålen är inte det lättaste! Har gjort två minivaler nu, resultatet är väl lite sisådär men förhoppningvis tar det sig. Övning ger färdightet eller hur var det? :) Har faktist gett mej inpå ett försök med den glada krabaten nu. Ha de gött!

2011-01-14 @ 11:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0