Skola och sola

Min dag har bestått av sola och skola idag :) I skolan var det städning som gällde. Vi städade hela slöjdsalen och nu borde allt vara i skick till nästa höst. Jag slutade redan ett idag så jag hann med lite ett som annat när jag kom hem idag också. Det var så fint väder så tidningen läste jag ute i solstolen.

I tisdags var vi till björneborg på skolutfärd och det var en riktigt lyckad dag. Vi besökte räfsö och kollade där på vindmöllor, sen bar det av till yyteris fina strand där vi plockade snäckor och sprang i sanden. Efter strandbesöket åkte vi till skrivarholmen där barnen stortrivdes på lekparken och vi fick njuta av en kaffekopp.

Under dagen besökte vi även Jusélius mausoleum som ni ser en bild på här nedanför.

image207


Den trevliga dagen avslutades med lite shopping. Alla panka och nöjda när vi sedan åkte hem :)

Nu skall jag pyssla ihop ett fintkort som kusinvitamin skall få i morgon på sin examensdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0