Regnskog och savann

Dagens vikariat har gått riktigt bra och det var kul att komma ut en sväng i skolvärlden igen. Har bara varit fyra lektioner idag och det räckte gott och väl för knät. Kvällens träning gick därför inte alls som planerat utan det gjorde mest ont :/

Har varit med sexor idag och jag måste nog säga att även om det var roligt så föredrar jag yngre elever. Alla årskurser har sin charm men jag konstaterade nog att jag passar bättre med lägre klasser. Gymnastik och matematik tycker jag är roligt med äldre elever och det beror nog delvis på att det är de ämnen jag kan bäst. Känns som att ämneskunskapen inte riktigt räcker till när man kommer högre upp.

Ikväll har jag läst mig in på regnskogen och savannen som jag skall undervisa om i mårgon. Det är ett ganska bra exempel på en sak som jag kan lite om men det räcker inte till så att jag kan undervisa det utan att läsa in mig mera på området. Men nu efter lite internetuppdatering så är jag nog redo inför mårgondagens lektion.

I mårn kväll är det fotisträning igen men då är programmet cirkelträning. Tror bestämt jag skall vara med så gott det går i cirkeln :)

Gonatt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0