Varmt

Utsidan ser ganska städat ut just nu, åtminstone i mina ögon då det varit väldigt mycket grejer på gården hela sommaren. Nu är taket helt färdigt, skorstenen är klar och även takrännorna är på plats. Dessutom har vi fixat ingången och parkeringen med ett gruslass.

Det var lite mörkt när jag fotograferade därför är den lite dålig.

För att förklara min rubrik lite närmare så kan jag berätta att vi isolerat på "milanbåttnin". Hittills har blåsullen isolerat lite väl bra för vi har innetemperaturen över 23 grader och vi har stängt av värmen helt. Skall bli intressant att se i vinter om det är någon större skillnad på värmen i huset.

 

 

Patrik riktar med slangen och isoleringen kommer på plats.

 

Här tömmer jag säckarna i apparaten som skall blåsa upp ullen under taket. 15 kg per säck både syntes som blåsor efteråt och kändes i kroppen. I lastbilen ser man att det nog var några säckar och som tur var så tömde jag bara en bråkdel av alla. Goa gubbar hjälpte nämligen till :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Cia

Oj oj vilken förändring! Snyggt! :)

2009-09-13 @ 20:09:17
Postat av: Anonym

Egentligen menade jag den förra kommentaren till det här inlägget :) Det kommer att bli jättesnyggt det där!!

2009-09-14 @ 20:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0