Promenad

Jag har alltid tyckt om att röra på mig och jag har nästan alltid motionerat tillsammans med andra. Att själv åka ut med cykel eller promenera är inte alls lika roligt som när man har någon med sig. Fotboll och andra lagsporter är ju därför perfekt för en som jag :)

När man väl kommer ut då så är det ofta viktigt för en själv att veta hur långt man gått / sprungit / cyklat / skidat. Åtminstone jag vill gärna veta hur långt jag orkat motionera och därför har jag nu suttit länge tillsammans med eniro karttahaku och kollat avståndet på måndagens promenad. Om jag och maskinen räknat rätt så blev det hela 8,9 km och det är nog mycket längre än vad jag brukar gå, men roligt var det och så skönt efteråt.

Nu blev jag så ivrig att jag bestämt skall ge mig ut en sväng i regnrusket. Men denna kväll har jag inget sällskap i sikte så jag tar mp3-spelaren istället. Den går också bra i brist på bättre :)






Kommentarer
Postat av: A-C

Ahaaa! Kul att veta - men OJ var det sååå långt!! Då var vi nog riktigt duktiga!

För mig var det INTE skönt efteråt, hade så sjukt i ena vaden, men det hjälpte lite med vetesäcken. Följande dag var det redan bättre.

Vi tar det igen nästa måndag, eller? ;)

2009-06-11 @ 20:28:00
Postat av: Patricia

Ja, får si om e blir någon gemensam promenad snart? Före midsommar har jag nu ganska så fullt alla dagar/kvällar men vi måst si na baket he tå kanske....

2009-06-11 @ 22:07:16
URL: http://trickalis.blogg.se/
Postat av: Patricia

Å jo, e ju jätteviktigt att viet hur langt man ha motionera! Brukar ofta ha Fedd att far ut å mät opp a åt me. :) Stackarin!

2009-06-11 @ 22:08:26
URL: http://trickalis.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jaa, ibland tickar kilometrarna iväg i en faslig fart, speciellt när man har gott sällskap och många intressanta samtalsämnen ;)

2009-06-12 @ 08:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0