Allt för en kaffekopp

Har varit till Finby och Näsby idag och handlat saker att sätta i julpaketen och så har jag kollat hemma i mina "lager" så där hitta jag lite smått och gott som nog kan glädja om man inte har så mycket. Kritor och papper til exempel.

Mamma skjutsa hem mig innan hon for till jobbet och väl hemma var jag så kaffesnål så jag blev tvungen att koka en kopp åt mig. Medan kaffet kokade gjorde jag en bana från köket till tv:n där jag som vanligt vill sitta när jag dricker min kopp. Jag la ut en stol så att jag kunde flytta koppen först på köksbänken en bra bit, sen till stolen jag lagt ut och sen till vardagsrumsbordet. Men inte nog med det, för tydligen hade jag inte varit tillräckligt uppmärksam när jag lagt filtret i bryggaren så det hade vikt sig. Kaffet smakade långt ifrån så bra som jag tänkt mig men dricka det skall jag banne mej göra :)

Farmor har blivit riktigt dålig nu dessutom, men även om det e jobbigt så känns det inte lika tungt som det gjorde i början. Kanske det beror på att nu vet jag att det finns bara en sak som hon önskar allra mest och det är att sluta lida :(

image78
Bilden e med tanke på allt som Framor gett mig och min tacksamhet att jag haft henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0