Trädgårdsmöbler

Våra utemöbler såg helt bedrövliga ut fast de inte alls är gamla, och dessutom har jag oljat och skött om dem mycket bra. Så jag fattar inte hur de blivit så fula. Min teori är att oljan jag använt är värdelös och suger åt sig smuts från asparna som stått bredvid. Asparna i sig är säkert en orsak i alla fall.

Eftersom de inte gick att få rena med någon trasa så tog jag till högtryckstvätten. Och jag kan tillägga att jag inte alls var försiktig. Efteråt oljade jag in dem igen, men denna gång med en olja som hade lite brun färg i sig.


Efter och före:



Före oljan:

Efter oljan:



Det ser ut att kunna bli helt lyckat, men det tog nog hårt på möblerna och de behöver nog oljas flera gånger.
Men det ser i alla fall mycket bättre ut än innan, nu när smutsen är bort. (Tog ingen bild på dem innan högtryckstvätten)

I övrigt har jag målat en del fönster och dörrar nu, alltså det vita runt. Det är ett evighetsprojekt känns det som...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0