Inspirerad

I sommar när jag vilade i solstolen så virkade jag bl.a. dessa baby-converse. Då jag väl var på gång så började jag virka denna förvirrade pingvinen:

Men jag hann inte så långt så blev det full fart i köksrenoveringen, som var viktigare att ta itu med, och plötsligt hade vi en liten Ronja här också som var mycket intressantare än pingvinen :)

Men nu är jag inspirerad igen. Det behövs så lite för att det skall börja klia i mina pysselfingrar och denna gång var det en julklapp som fick igång mig igen.

Denna bok fick jag av mamma till julklapp:

 

 

Nu skall jag snabbt virka klart pingvinen så att jag kan börja på med nya figurer ur boken. Förutom figurerna så tänkte jag försöka göra ett par converse-skor i rosa också, och i en storlek större än de jag gjorde innan. Återstår att se om insprationen räcker så långt som jag tänkt :)

 


Kommentarer
Postat av: TricKalis

Snygg! Fick samma bok i julklapp jag å. Börja lite men så konstatera jag att jag had fäil virkkrok (äger bara en) plus att jag måst införskaff na passand garn innan jag kan buri på rektit. Lycka till!

2011-01-04 @ 12:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0