Napphållare

Eftersom nappen sällan hålls i någon längre stund tänkte jag tillverka en napphållare åt lilla fröken.

Jag har googlat lite och hittat flera olika som inspirerat mig och som inte verkar så svåra att tillverka.

T.ex.

 

I syskåpet som jag ärvt av min farmor fanns det mesta som behövdes, bara ringarna som behövs till. Men istället för ringar tänkte jag göra en tryckknapp som man kan fästa i "ringen" som finns på nappen. Farmors syskåp är nog guld värt, för där finns grejer som man inte visste att man kunde behöva. Jag skulle aldrig kommit på att spara spännen från gamla hängslor, men nu kom de ju väl till pass!

Mysa lugnt i höstrusket!


Tusen tack för era fina kommentarer om nya köket också :) Jag blir så glad när ni kommenterat!


Kommentarer
Postat av: Vivan

Dom med nya banden blir säkert riktigt passande!



Mysa lungt själv :D

2010-09-25 @ 19:05:18
URL: http://www.vform.blogspot.com
Postat av: A-C

Dina band var supersnygga! Om du inte sagt det skulle jag tro dom var köpta!

Lyckans dig som har ett så välfyllt syskåp!



Ha det bra!

2010-09-26 @ 20:57:24
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0