Briketter

Det har verkligen varit kallt ute nu de senaste dagarna. Så nu har vi verkligen kommit igång med att elda i nya braskaminen. Så skönt att sitta och titta på tv och känna en skön värme från brasan. Dessutom är ju elden väldigt fascinerande att bara titta på.

 

Jag har alltid haft svårt att göra upp eld, men jag gillar att elda när det väl brinner. Men nu har jag hittat lösningen på mitt problem, nämligen briketter! Nu är det bara att rada ugnen full med ved och lägga en brikett underst som man tänder eld på. Lätt som en plätt så har man fyr i brasan!

 

 


Kommentarer
Postat av: V.

Ja he liet lätt :)

Ha så myysit ...

2010-11-25 @ 22:28:15
URL: http://vform.blogspot.com
Postat av: Cia

Ti skråll ihop e Vasablad (ena däjlin ynjy, andra ovanåp) je mett knep!

2010-11-26 @ 21:36:45
Postat av: Anna

Ja it je e lett ti eld it, M suckar lite om mina eldningskunskaper varje dag. Men sämre kan det ju inte bli! Övning ger färdighet. Cias knep brukar ja å anvend me åv :) Massor me ihopskrålla tidnigspappar, så ti sist tar e no se ;)

2010-11-30 @ 20:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0