Torsdagslunch

Nu är huset städat och i fint skick igen. Jag har länge låtit det vara ostädat eftersom slipdammet från källaren ändå dammar ner huset så snabbt igen men nu var det så bedrövligt att jag inte kunde skylla på det mera. Mina dammråttor liknade mera dammharar :)

Även gården börjar framträda efter att P jobbat på med traktor och spaden en längre stund. Vilken snöyra det varit alltså. Jag tror hela Långvik har drivat igen.

Som avslutning på jobben får vi åka på ärtsoppa och pannkaka till momma och moffa. Passade speciellt bra när vi inte hunnit laga något själva ännu.

Googlade en bild på ärtsoppa först men det såg så oaptitligt ut så ärtorna passade därför bättre på bild.

 

 


Kommentarer
Postat av: Gerd

Hej! ja kikar in till de nu som då.He je bra ti ha momma o moffa i närhäiten,momma stickar sockor i mängder åt mieg.Hej då

2010-03-04 @ 18:51:24
Postat av: Ciz

Hej Gerd! Va roligt att du tittar in ibland! Jo, det är nog bra med momma o moffa såhär nära, både till det ena och andra!

2010-03-10 @ 19:47:31
URL: http://tiilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0