En katt med klös...

Sedan vi bytte ytterdörr så håller katten på och klöser både på dörren och på brädorna bredvid dörren. Nu är det riktigt tydliga märken på brädorna som är bredvid men tack och lov inte på dörren ännu. Hon har ju naturligtvis lärt sig att om hon skrapar så blir hon insläppt...

Nu vet jag inte hur jag skall få stopp på detta... Jag har en teori om att täcka in området med plastfolie, men senast då jag gjorde det så började hon skrapa bredvid. Dessutom ser det ju inte klokt ut.

En annan teori som jag tror att jag läst någonstans är att spraya på ättika, så det skulle vara en variant att testa på.

Tänkte googla lite och se vad som finns för tips men kanske ni har något bra??

Heeelt oskyldig!

 

 



Kommentarer
Postat av: Tric

Polarn gör likadant fast på dörrarna inomhus. Hon krafsar och krafsar på t.ex. wc-dörren tills någon av oss öppnar den och hon slipper in. Vad ska hon liksom in på vessa och göra? :)

2010-03-11 @ 10:38:13
URL: http://trickalis.blogg.se/
Postat av: Erica

Oj nej, det är ju sånt som man verkligen int vill ha på sin nya dörr/trappa :(

2010-03-14 @ 10:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0