Dagens hantverkare

Jag har konstaterat att jag har väldigt många händiga personer i min omgivning. Både vänner och släktingar. Därför tänkte jag i bloggen presentera en hantverkare åt gången och först ut är min morfar. Han jobbar mest med trä och snickrar och skapar enligt önskemål.

Här är två exempel på vad han knåpat ihop:


Lådan beställde jag åt kuddarna till utemöblerna. Klockor har han snickrat till båda sina barn och en var till alla fyra barnbarn. Även en till sig själv har han gjort.

En annan kär sak som han har gjort är en kista som jag har i vardagsrummet, men den hade jag ingen bild på nu just.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fin låda! Klockan är ju också fin men det har jag väl sagt tidigare :)

2009-10-04 @ 15:47:51
Postat av: MB

hej



CiZi

Lådan och klockan som din mofar har gjort det är hantverk det mbb

2009-10-04 @ 19:15:56
Postat av: A-C

Ahaa! Den klockan är ju nästan identisk med den som min morfar har gjort (den som jag har shabbat vit)



Säkert intressant på mässan! Lycka till med Santa :) Jag påbörjade en jullöpare -98 men fick aldrig den klar så min mor fixade den åt mig i fjol, men tror du jag fick den fållad ens?? Skärpning till denna jul!!

2009-10-05 @ 13:29:26
Postat av: vform

Jo det märks nog varifrån dotterdottern

har fått sitt handalag ;o)

Jättefina arbeten din morfar gör!

2009-10-05 @ 13:59:52
URL: http://www.vform.blogspot.com
Postat av: Anna

nu väjt man kvöm et brås åp! :) fina grejer!

2009-10-06 @ 19:35:42
URL: http://youknowme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0