Dagens hantverkare

Eftersom morfar var först ut som hanverkare så är det naturligtvis mormors tur idag. Med henne vet jag inte var jag skall börja för jag har så många fina saker som hon har gjort. Hon stickar, virkar, syr, broderar och väver... ja man får lägga in nästan vilken beställning som helst :) I nästan varje rum har jag hemvävda mattor och löpare och en kall vinterdag tar jag på mig stickatröjan och -sockorna som hon gjort åt mig.
Jag frågar ofta om råd gällande handarbeten och jag tycker det är väldigt värdefullt att kunna dela en sund med mormor och prata om handarbeten som ett gemensamt intresse.

Här är ett urval av hennes handarbeten. Lite julinspinspirerat denna gång!





Ett bra ordspråk som hon brukar säga när jag tycker en del handarbeten tar länge för mig så är: Det är ingen som frågar hur länge det tog, utan bara vem som har gjort det!


Kommentarer
Postat av: vform

Mycket vackert och välgjort!

Och vad jag förstått går det att lägga in en beställning på hembakat också ;o)

2009-10-07 @ 19:34:45
URL: http://www.vform.blogspot.com
Postat av: Anna

fina saker! ha beställt åv mam di skick än korsstygnstavel åt me jag å, så ja ska få buri syöm! :D rätt kul bare man buri oåp...vilket je probleme för mieg!

förresten ja väjt it om du läser bloggen männ,

men hursomhelst ha ja laga an lösenordskydda, så ifall du kikar in najn dag, så je

namne rolig och lösenordet trams.

:)

2009-10-12 @ 15:03:24
URL: http://youknowme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0