Julstök

Det känns på alla sätt och vis att det är december nu och jag tycker det är synd att självständighetsdagen är på en söndag i år för en extra ledig dag skulle verkligen suttit bra. Men nu är det som det är och det är ju inte så länge kvar tills vi får jullov.

Några julgardiner har kommit på plats men ännu är det nog en hel del julstök kvar i hemmet. I skolan däremot börjar vi ha det riktigt mysigt i klassen med lillajulsgran, adventskalender och annat fint julpyssel som barnen gjort.

Jag har bestämt mig att inte tillverka någon granrisbock i år trots att den skulle passa jättebra på nya brokvisten. Jag tycker den blir mera som ett stressmoment så då får den stå över i år. Men en krans skall jag nog tillverka och jag tänkte försöka mig på en krans av lingonris i år. Dessutom skall mamma, mormor och grannen få en krans i samma veva, allt i vanlig ordning :)

Nu skall jag bege mig till skogs och se om jag hittar någon passlig julgran.
/Ciz

Kommentarer
Postat av: A-C

Äsch... synd att det inte är mig du syftar på som granne, hehe!

Jag tycker också att man ska hoppa över sånt som bara känns som ett stressmoment, annars har man inte samma glädje av det heller. Kanske du hinner bättre nästa år då istället ;)



Tack för senast, det var riktigt trevligt!

2009-12-06 @ 21:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0