Hönapöna

Nu har jag gjort sex stycken av modellen hönapöna som jag skrev om tidigare. Jag hade lite beslutsångest gällande fötterna på hönorna så därför har en höna metalltrådsfötter medan resten har piprensare.

Nu hänger de i påskriset men jag funderar på att göra något mera pynt att hänga dit. Känns lite klent med bara sex hönor.





Utomhus har jag också gjort påskris bredvid trappan för att pigga upp den annars så slaskiga gården.



Såhär ser det ut på vår gård:



Väldigt inbjudande, så välkommen men ta på gummistövlar :)

Kommentarer
Postat av: Erica

Du lyckas med att pigga upp det runt omkring er! Och vilka tuffa hönor :D

2009-04-06 @ 10:04:51
Postat av: Cia

Coola hönor hede huördu!

2009-04-06 @ 17:22:04
URL: http://ceciliahenrika.blogspot.com
Postat av: Anna

Snygga hönor, riktigt charmiga! Jag sjölv halder på å pysslar påskhäxor men e tyvärr it lik pysslig som tieg, ja börja nämligen i fjol, men nu fanken ska ja få di färdi furi påsk! :)

2009-04-06 @ 18:05:04
Postat av: Ciz

Tack för kommentarerna :) Va roligt att ni å tyckt om di.



Anna> Ja har no in häil däil halvfärdiga projekt jag å :) men e låter skoj me påskhäxor! Som tur jie je e ju påsk alla år ifall itt di var färdi ti hison heldär!

2009-04-06 @ 19:52:55
URL: http://tiilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0