Aktiv

Hela helgen har det varit full aktivitet. Men ändå inte för mycket . Datorn lockar bara mindre och mindre nu när vädret blir vackrare och vackrare :)

Fredagen var som sagt ledig dag för min del och då fick jag mycket gjort här hemma. Pysslade på och städade och grejade. På eftermiddagen var jag till sommaröhallen och vasa. Handlade bordstabletter som jag spanade in redan på mässan. På mässan fanns det inte så många att välja bland så därför var jag direkt till butiken denna gång.

Igår var det fotbollsturnering i Ilmajoki som gällde. Strålande solsken och en fin dag i fotbollens tecken. Perfekt turnering sådär inför säsongen, flickorna gjorde framsteg varje match så nu är vi snart redo för årets första seriematch...

Jag kom hem klockan 18 från turneringen och lite före 19 var man på fagerö redo för start-up party. Där blev alla funktionärer bjudna på en utsökt kycklinglasagne. Kvällen var sådär passligt trevlig, roligt att träffa gänget.

Idag har vi varit ute en stor del av dagen och jag har bland annat rengjort grillen och planterat lite violer. Även utemöblerna har blivit avdammade och framställda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0