Pyssligt

Nu fick jag ett pysselsug igen så kvällen har gått åt till att klippa, fixa, sy och vika. Har plastat in några lådor som man kan förvara smått och gott i och så har jag sytt en gardin till det lilla fönstret i hallen. Morfar har för några veckor sedan tillverkat en låda åt mig att ha dynorna till utemöblerna i och efter att jag sytt en dyna till lådan så lämnade det en liten bit som var perfekt i storlek för en liten gardin. Planerna var att göra några blommor i filttyg som skulle hänga i fönstret men jag kan bara hålla med de visa kvinnorna som sa "Halva mitt liv har gått åt till att leta" för det är just det jag gjort. Borde ha lite filttyg i glada färger men jag kan inte komma på var... så då blev det inga blommor.

Idag har vi varit till vasa med mormor och morfar och köpt en perfekt soffgrupp åt dem. Bra pris, bra tyg och hur bekväma som helst! Det som kan vara negativt är att de var ganska stora i deras relativt lilla vardagsrum, men det går nog!

Måndag och tosdag kommer att gå åt till Mormors 70-årskalas. Jag skall hjälpa till med både det ena och det andra både inför och under kalaset så det är bara att stå i. På kvällen i morgon skall jag dessutom till vasa en sväng på fotbolsmatch med tjejerna.

Nu skall jag mysa med min nuvarande bok Jenny S



Och föresten tack för kommentarerna angående designen :) Det alltid roligt med kommentarer!

Kommentarer
Postat av: A-L

Ja, underbar bild! Du har förresten jättefin design!

2008-06-16 @ 07:10:42
URL: http://lentzu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0