Morgonstund har guld i mun

Nu sitter jag i soffan med ett gott te och lyssnar på regnet utanför. Känns riktigt mysigt fastän man ju nog skulle önska att det var strålande solsken midsommaraftonen till ära. P är i jobb idag också men han trodde det skulle bli en halvdag, så då borde jag ha maten på bordet när en hungrig byggare kommer hem. Det blir nog en lättare variant av lunch för kvällen brukar ändå gå i matens tecken när det är midsommarafton.

I kväll skall vi ner ti Mammas å Pappas villon med delar av våra familjer så det skall bli riktigt roligt. Brukar bli någon kubbmatch eller pilkastning eller annan trevlig aktivitet. Lekar gillar åtminstone jag å P och då brukar vi dra igång hela gänget :)

I morgon skall kompisgänget vara här innan vi åker ner till fagerö på midsommardans. Jag hoppas det blir någolunda bra väder så vi skulle kunna sitta ute också. Det blir lite trångt med alla inne men det har ju fungerat förut så det går nog ifall vädret inte är på vår sida.

Känns som att det finns en del att göra men nu just skulle jag inte orka göra mycket. Skall sitta en stund och filosofera nu så kanske andan faller på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0