I förbifarten

En gång när jag var på Halpa-Halli och handlade utspelade sig följande berättelse. En mamma hade med sin lilla flicka och handlade. Flickan var ca fem år och en pigg liten brud. När de kom till underkläderna så fick dottern syn på ett par trosor som hon tydligen fattade tycke för och då visade hon stolt upp trosorna och så sa hon högt och tydligt "Si mamm! Di je ju nästan som ny". Alla omkring började småle, likaså mamman. Mamman svarde snällt och förklarade att "Jo, di je nyy".

Det är alltid kul när man hör barn använda något uttryck som de hört av någon vuxen, speciellt roligt när de använder uttrycket på fel ställe :)

image167

Det var allt kul jag hade att komma med för tillfället!

Kommentarer
Postat av: Hejdi

*haha* visst är dom charmiga! min kompis berättade att hennes dotter (3 år) en gång utbrast när de var vid Lindex "Ska vi fa ut å röik?" och min kompis kände sig smått generad och svarade "Nej, he ska vi int" och dottern "...men bara en halv?" ...trodde jag skulle skratta ihjäl mig när hon berättade!

2008-02-28 @ 13:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0