Charmen med att bli lärare

Ibland funderar man om man valt rätt yrke och man kan ju aldrig vara riktigt säker... Men då kommer en stund som får en att bli varm i hela kroppen och som gör att man vet att detta e helt rätt för mig :)

I lördags när jag var på hockey kom just en sån stund. Jag var på väg till kön i cafeterian och såg jag att pojken i kön såg bekant på mej. När jag kom fram och ställde mig bakom honom i kön vände han sig om och log glatt och sa "hej". När jag hälsat på honom såg han på mej med förväntansfulla ögon och frågade: "När skall du komma till skolan igen?". Han skulle vilja att jag kom tillbaks till deras klass som jag nån gång varit vikarie i. Trots att jag antagligen varit i hans klass endast en dag så hade jag i alla fall gjort gott intryck på denna kille. Frågan han ställde var enkel och snäll men hans glittriga ögon var det som gjorde mig glad!

Ett barn säger oftast precis som det känner och just i den stunden så kände jag mig riktigt omtyckt! En liten sak men ändå så roligt!

Kommentarer
Postat av: Cia

nååh va sött :)

2007-10-09 @ 21:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0