Värk och illamående

Två timmar räckte operationen i tisdags och efteråt var jag kort sagt helt slut. Normalt skulle man få åka hem efter tre eller fyra timmar men för mig räckte det nästan sex timmar innan jag alls var i något skick att åka hem. Det blev lite mera gjort än jag trott så nu har jag ett nytt korsband (som de tog från innerlåret) och så har de lappat inre menisken i knät.

Delvis var jag svag och hade enorma smärtor av operationen men delvis tror jag att det var ena medicinen som jag blev dålig av. Hela gårdagen kunde jag knappt äta av jag mådde illa och varje gång jag steg upp så for världen runt i extra hård fart så det var bara att lägga sig igen.

Nu hare jag minskat på medicinen som jag fick svindel och mådde dåligt av men detta bidrar istället till att smärtorna och värken i knät är lite värre. Men det lever jag hellre med än att jag tuppar av!

Idag har jag sett tydliga framsteg och har kunnat äta vid bordet och orkade med hela portionen, så det blir nog bättre. Knät går inte att röra alls utan smärtor men det var ju inte heller väntat i såhär tidigt skede.

I mårn kommer P hem igen och jag kan flytta tillbaks till Långvik. Tur att han vilat upp sig nu i två veckor så han orkar passa upp mig :)

image67

Såhär umgås jag nu med min bästa vän ispåsen :)  Min näst bästa vän är duntofflan som värmer min vänstra fot.

Duschen e kvällens stora projekt.
/Ciz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0